روستای خورنگان

علمی-فرهنگی-هنری

روستای خورنگان

علمی-فرهنگی-هنری

نجوم

                           

                                           

نتایج گزارش علمی جدیدی که به تازگی در خصوص اشکال جدیدی از حیات در فضا منتشر شده است، نشان می‌دهد که دانشمندان علوم فضا در جستجوی ارگانیسمهای جدید هوشمندی هستند که از آب استفاده نمی‌کنند.
گزارش "محدودیت های زندگی ارگانیکی درسیستم سیاره ای"که به تازگی در آمریکا منتشر شده است ، از اشکال جدیدی از حیات حمایت می کند که از آب به عنوان عنصر اساسی برای ادامه زندگی استفاده نمی کنند، بلکه مایعات دیگری مثل "آمونیاک" را مصرف می کنند.
این گزارش که از سوی شورای ملی تحقیقات با مشارکت ناسا منتشر شده، حاکی از آن است که این ارگانیسم های جدید می توانند برای رمزگذاری اطلاعات پایه از DNA یا RNA متفاوت با نمونه موجودات زمینی برخوردار باشند.
در این خصوص جان باروس، استاد اقیانوس شناسی دانشگاه سیاتل و رئیس این کمیته علمی اظهار داشت : "هدف از این تحقیق جستجوی زندگی هوشمند روی سیارات یا قمرهای دیگر است."
کشف میکروارگانیسم هایی که در محیط های دور از دسترس زندگی می کنند جوامع علمی را با این مسئله آشنا کرد که می توان در مکان های ناشناخته هم ارگانیسم های زنده را پیدا کرد.
براساس گزارش نیویورک تایمز، این گزارش از نظر ناسا اهمیت ویژه ای دارد، چرا که آژانس فضایی آمریکا تاکنون در ماموریت های خود در سیارات یا قمرها یافتن آب را شرط اصلی حضور نوعی از حیات درنظر گرفته است، این درحالی است که اکنون می تواند چشم انداز خود را تغییر دهد
.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مطالب نجومی به http://olis2007.blogfa.com مراجه کنید.


 
                                         
 
گروهی از دانشمندان اروپایی در اتمسفر سیاره ای که در مدار یک ستاره خارج از منظومه شمسی می چرخد، آب کشف کرده اند.
دانشمندان آژانس فضایی اروپا به کمک تصاویر مادون قرمز ماهواره "اسپیتزر" ناسا در اتمسفر سیاره خارج از منظومه شمسی که شبیه به سیاره مشتری است، آب کشف کردند.
این سیاره که با شناسه HD ۱۸۹۷۳۳b معرفی می شود، در مدار ستاره HD ۱۸۹۷۳۳ واقع در صورت فلکی "روباه" می چرخد. این ستاره ۶۴ سال نوری از زمین فاصله دارد.
این سیاره که از نظر ویژگی شباهت بسیاری به مشتری دارد، ۱۵ درصد از این سیاره غول پیکر بزرگتر است. رنگ این سیاره نسبت به زمین آبی تر است و به ستاره خود ۳۰ برابر نزدیکتر از فاصله زمین تا خورشید است.
همچنین صورت فلکی روباه بسیار گرم است، به طوری که دمای آن در حدود دوهزار درجه سانتی گراد است. این ستاره مادر تقریبا شبیه به خورشبد است، اما کمی سردتر از آن.
دانشمندان آژانس فضایی اروپا با همکاری کالج امپریال لندن که نتایج تحقیقات خود را در مجله نیچر منتشر کرده اند، اعلام کرده اند که این سیاره نور ستاره خود را جذب می کند که برای این پدیده تنها می توان توضیح داد که بخارات آب در اتمسفر این سیاره وجود دارد.
بنابراین گزارش، در بررسی های سیارات دوقلوی زمین تاکنون درحدود ۲۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی شناسایی شده اند، اکنون این دانشمندان HD ۱۸۹۷۳۳b را در شمار این سیاره ها قرار داده اند.
این محققان با استفاده از ابزارهای طیف نما و طیف سنجی بخارات آب موفق به شناسایی پارامترهای جذب نورشدند. به طوری که به کمک این ابزارها ۵۰۰ میلیون ویژگی مهم کشف شده است که وجود آب در اتمسفر این سیاره را تائید می کنند

                                         

یوروبوت روبات چند اتصالی و سه بازویی آخرین مراحل آزمایش هایش را در مرکز فضانوردی اروپا در شهر کولوگن آلمان پشت سر گذاشت. به گزارش ایسنا، یوروبوت برای کمک به فضانوردان در حین پیاده روی های فضایی طراحی می شود و ممکن است ثابت شود که استفاده از آن در طول سفرهای تحقیقاتی انسان بر روی کره ماه و مریخ حیاتی و ضروری است. این روبات مقاوم و خستگی ناپذیر که طراحی آن از سال ۲۰۰۳ آغاز شده چشم ها و دستان بیشتری را در اختیار فضانوردان قرار خواهد داد تا هر نوع فعالیتی از بازرسی های دقیق محیط های فضایی خشن گرفته تا کارهای معمولی تر شامل ذخیره ابزار و تجهیزات را انجام دهند.به گفته متخصصان این مرکز در تمام ماموریت ها همیشه کمبود خدمه وجود دارد بنابراین هر اقدامی که موجب استفاده بهینه از زمان هر فضانورد شود بسیار ارزشمند خواهد بود.درشرایط سخت و خشن فضایی این روبات خستگی ناپذیر می تواند زمان قابل ملاحظه ای را صرفه جویی کند و در بسیاری از عملیات مختلف معمولی به فضانوردان کمک کند. هر بازو مجهز به یک دوربین و یک قطعه پایانی است که به عنوان دست عمل می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد